Тема. Опозиційний рух в Україні (початок).
Мета. Дослідити причини активізації дисидентського руху, основні напрямки опозиційного руху та форми його діяльності, ознайомитися з лідерами опозиції та репресіями проти них.
Розвивати навички роботи з комп’ютерними та проектними технологіями, з документами, схемами.
Виховувати повагу до борців за незалежність України та права людини, патріотизм.
Обладнання. підручник Ф.Г. Турченко, П.П. Панченко, С.М. Тимченко Новітня історія України: частина друга 1939-2001 рр. 11 клас: К. Ґенеза, 2001 р., ноутбук, презентація «Опозиційний рух на Україні», буклет «Лідери дисидентства», схема «Основні напрямки опозиційного руху в Україні».
Тип уроку. Урок вивчення нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Оголошення теми та мети уроку.
- Вправа «Наші очікування».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Захист презентації «Опозиційний рух на Україні».
- Захист презентації «Лідери дисидентства».
- Словникова робота.
Дисидент – з лат. незгідний,
Самвидав – нелегальне видавництво книг, журналів на українській мові.
- Робота за підручником. Опрацювати документ на с. 197 «З «Відкритого листа Анатолія Коваля депутатам рад УРСР».
Питання до документа
Що пропонував Анатолій Коваль:
- у сфері економіки;
- у сфері державно-політичного життя;
- у сфері культури.
ІV. Закріплення знань, умінь та навичок учнів.
1. Тестові завдання.
2. Заповнити схему.
V. Підсумок уроку.
1. Оцінювання учнів.
2. Представлення буклету «Дисиденство на Україні»
|