Шировецький НВК

Сайт вчителя історії


Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Субота, 04.05.2024, 19:36
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [23]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Журнал відвідувань
html counterсчетчик посетителей сайта
Головна » Файли » Мої файли

Використання iнформацiйних технологiй на уроках iсторiї
17.01.2016, 14:28

Сьогодні, коли більшість навчальних закладів забезпечені комп'ютерами, мультимедійними проекторами, інтерактивними дошками та іншою технікою, є гріхом не використовувати їх на уроках.

Комп'ютер реально стає сьогодні незамінним помічником вчителя та учня в опануванні інформаційними потоками, допомагає моделювати та ілюструвати процеси, явища, об'єкти та події. Більшість вчителів зазначають, що учні часто випереджають багатьох освітян в використанні комп'ютерів і телекомунікаційних технологій.

Одним із шляхів вирішення проблеми правильного використання комп’ютера учнями є створення навчальних презентацій, які на сучасному етапі розвитку інформаційних технологій є одним з найефективніших методів представлення та вивчення будь-якого матеріалу. Мультимедійні презентації дозволяють підійти до процесу навчання творчо, урізноманітнити способи подачі матеріалу, поєднувати різні організаційні форми проведення занять з метою отримання високого результату, при мінімальних витратах часу на навчання.

Інформативність електронних презентацій набагато вище традиційних за рахунок мультимедійності – наявності не лише тексту і графіки, але й анімації, відео та звуку. Використання мультимедіа-презентацій дозволяє створювати інформаційний і візуальний образ об'єкту, який досліджується. 

Використання презентацій дозволяє вчителеві зручно й ефективно візуалізувати статичну й динамічну інформацію, самостійно готувати завдання, підбирати навчальний матеріал, що відповідає змісту конкретної теми з будь-якої базової дисципліни, і з історії зокрема. У традиційному навчанні підготовка уроку викликає низку труднощів, які пов’язані з необхідністю продемонструвати учням статичні та динамічні елементи. З цього приводу слід

відзначити, що підготовані і методично продумані слайдові презентації – це найкращий вид унаочнення (карти, таблиці, схеми, фото, документи, завдання, шаблони виконання завдань), який не потребує матеріальних затрат (звичайно потрібен проектор) та може швидко змінюватися за бажанням вчителя.

Для підготовки мультимедіа-презентації вчитель може скористатися як добре відомим програмним засобом – Microsoft PowerPoint, так і спеціалізованими редакторами: Macromedia Flash, Picasa, Photodex ProShow та ін. Розмова викладачів різних дисциплін про варіанти використання мультимедійних презентацій закономірна. Адже багато хто з нас переросли первинну ейфорію від нових можливостей і дозріли до серйозної розмови про те, яке місце презентації на сучасному уроці.

Звичайно, найефективніший вплив на людину здійснює та інформація, яка діє на кілька органів чуття, і запам’ятовується вона тим краще й міцніше, чим більше каналів сприймання було активовано. Звідси й та роль, яка відводиться мультимедійним засобам навчання, що виникли з появою потужних багатофункціональних комп’ютерів, якісних навчальних програм, розвинутих комп’ютерних систем навчання.

Вважаю, що використання презентаційних матеріалів на уроках допомагає:

  • раціоналізувати форми подачі інформації (економія часу на уроці);
  • підвищити ступінь наочності;
  • отримати швидкий зворотний зв'язок;
  • відповідати науковим і культурним інтересам і запитам учнів;
  • створити емоційне ставлення до навчальної інформації;
  • активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • реалізувати принципи індивідуалізації та диференціації навчального процесу;
  • підвищити ефективність засвоєння навчального матеріалу учнями;
  • проводити уроки на сучасному рівні, високотехнологічно;
  • готувати конкурентоспроможну особистість;
  • скоротити терміни освоєння предмета.

За способом використання презентації в основному розділяють на дві групи: презентації для супроводу доповіді (лекції) і індивідуальні проекти. Перша органічно вписується в структуру уроку, супроводжуючи розповідь учителя. Друга є однією з провідних форм особистісно-орієнтованого навчання.

Особливо цікавими є презентації-загадки, коли отримуючи певну інформацію на початкових слайдах, учні відгадують відповідь на запитання. Така форма дозволяє проводити різні види роботи – фронтальну, групову, індивідуальну. Ефективним прийомом аналізу і узагальнення навчального матеріалу є створення таких завдань самими учнями, або завдання поставити запитання  до вже готових презентацій (у цьому випадку учні дуже активні якщо робота проводиться в групах – одна група ставить запитання по темі, друга створює презентації з елементами відповіді).

Щодо учнівських презентацій то незамінними вони є у позаурочній діяльності – для різного роду проектів, виховних заходів.

При плануванні, розробці та створенні учнівської PowerPoint презентації особлива увага приділяється формуванню вмінь та навичок відбору переконливих фактів для демонстрування думок, ідей, сприяють розвитку навичок стисло, чітко, зручно для ефективної інтерпретації подавати результати досліджень за допомогою вдало підібраних діаграм і графіків. Особлива увага приділяється розвитку навичок виступати перед аудиторією, коротко формулювати свою думку, структурувати доповідь, використовувати різні мультимедійні засоби і можливості (зображення, звукозаписи, відеофільми, гіперпосилання на інші веб-сайти або файли) для ілюстрування ідей, гіпотез, висновків.

Уміле використання програми PowerPoint для виконання мультимедійних презентацій дає величезні можливості для розвитку учнів, формуючи важливі у сучасних умовах життя навички:

  • критичне осмислення інформації;
  • виділення головного в інформаційному повідомленні;
  • систематизація та узагальнення матеріалу;
  • грамотне представлення поданої інформації.

Робота над презентацією, її публічне представлення, захист позитивно впливає на розвиток у дітей навичок спілкування з допомогою інформаційно-комп’ютерних технологій, дає додаткову мотивацію до вивчення історії, сприяє підвищенню рівня сприйняття інформації, виробленню в учнів власної точки зору, вміння її аргументувати і відстоювати, а отже сприяє і підвищенню успішності учня. І не тільки з історії, а й з інших дисциплін та поза навчальним закладом.

Безперечним плюсом презентації, створеної в PowerPoint, є можливість варіювати об’єм матеріалу, методичні прийоми використання в залежності від цілей уроку, рівня підготовленості учнів, вікових особливостей. У випадку необхідності вчитель може замінити текст, малюнок, діаграму, чи просто сховати лишні слайди. Ці можливості дозволяють максимально налаштовувати будь-яку раніше розроблену презентацію під конкретний урок і конкретних учнів.

Але в основному є загальні рекомендації, виконання яких приведе вас до створення ефективної презентації.

Презентація має бути короткою, доступною і композиційно цілісною. Тривалість не повинна бути більшою ніж 20-30 хв. Для демонстрації слід підготувати не більше 20-25 слайдів. В презентації не має бути нічого лишнього. При створенні слід використовувати готові шаблони при виборі стилю і кольорі фона, оскільки вони створені за правилами сприймання візуальної інформації. Не потрібно перегружати слайди лишніми деталями. Краще зробити два прості слайди, ніж один з великим інформаційним наповненням. Додаткові ефекти слід звести до мінімуму і використовувати тільки з метою привернути увагу глядача до ключових моментів демонстрації. Звукові і візуальні ефекти ні в якому разі не повинні виступати на передній план і заступати корисну інформацію.

Головний принцип створення ефективної презентації – потрібно вміти вмістити максимум інформації у мінімум слів, привернути і утримувати увагу учнів, зважаючи на психологічні особливості сприймання інформації.

Надзвичайно велике значення для швидкості читання на екрані має розмір букв (1/10 – 1/15 екрану). Не менш важливим фактором зручності читання тексту на екрані являється вибір шрифту. Не рекомендується використовувати більш як три різні розміри шрифта на одній сторінці. Привернути увагу глядача, чи підкреслити важливість елемента можна з допомогою використання підкресленого, напівжирного чи курсивного тексту, але використовувати цю можливість слід також обережно.

Отже, урок і виховні заходи при застосуванні комп'ютера будуть ефективніші у того вчителя, який зберігає людські пріоритети в навчанні та водночас має добре, довірливе ставлення до машини та її педагогічних та дидактичних  можливостей.

Вважаю, що не менш важливим етапом учнівської творчості є створення інформаційних буклетів. Вони створюються за допомогою програми Microsoft Publisher. Робота над буклетом вимагає опрацювання великої кількості інформації, роботи з ілюстраціями, фотографіями. Не менш важливе значення має естетичність оформлення, яке розвиває в учнів почуття краси та вміння творити. На своїх уроках створення інформаційних буклетів застосовую для розкриття історичного портрету особи, для висвітлення питань розвитку культури певного періоду, що суттєво помагає економити час уроку. Також у буклеті разом із інформацією учні отримують певні завдання додому. Наприклад на уроці «Кирило-Мефодіївське братство» учні отримують завдання записати у буклеті основні аспекти «Статуту Святого братства Кирила та Мефодія», оцінки за роботу вони отримують на наступному уроці. З досвіду роботи скажу, що робота над буклетами приносить учням задоволення. Вони з радістю беруться за створення буклетів на випереджуючі заняття. Це дозволяє отримати високий бал та використовувати комп’ютер за його прямим значенням – допомагати у навчанні.  Буклети можуть супроводжувати тему уроку допомагаючи вчителю та бути звітами учнівських проектів. В обох випадках вони несуть лише позитивні емоції як учневі так і вчителеві забезпечуючи покращення навчально-виховного процесу. Широко використовую створення буклетів в позакласній роботі при підготовці виховних заходів, класних справ, засіданнях класного самоврядування. Буклет в основному поділяється на шість маленьких сторінок включаючи титульну. Тому зміст інформації, її обсяг може бути надзвичайно різноманітним в межах одного буклету, що позволяє розвивати фантазію учнів. Отже, використання інформаційних буклетів на уроках історії не дуже важливим етапом моделювання сучасного уроку.

Таким чином, інформаційно-комунікативна компетентність вчителя є необхідною умовою формування компетентного, успішного та конкурентоспроможного учня. 

Категорія: Мої файли | Додав: vitaliychopchik
Переглядів: 455 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Погода
Друзі сайту

Моя школа

Сайт вчителя географії

Сайт військового керівника школи

Методичний кабінет

Управління освіти, молоді та спорту

Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

Вверх
Copyright MyCorp © 2024 | uCoz